Wednesday, 20 February 2013

JAWAPAN MANIFESTO PAKATAN RAKYAT

1- Mansuh PTPTN
usahlah bermimpi,itu janji je,masa anwar TPM,Menteri Kewangan dan Menteri Pelajaran pun dia tak buat..

2- Hapuskan Tol
mana nak pergi pekerja tol? sapa nk bayar wang selenggara Lebuhraya? duit Petronas?

3- Subsidi Kepada Rakyat
BN tak bagi subsidi? 23 billion tahunan,malah umum pula suntikan kanser serviks rm 400 free!! mana ada kerajaan negara lain yang sebegitu?

4- Imbuhan Guru RM500 Sebulan
gaji yang diberi cikgu dah mewah.. kalau bagi cikgu macam mana kakitangan awam lain?

5- Kembalikan Hak Air Kepada Rakyat
pergi betulkan AIR kelantan dulu.. air mcm teh je.. bagi pada rakyat tu macam mana? rakyat urus air mcm JKKK kg pisang?? Settlekan dahulu Langat 2

6- WIFI Percuma
ini dasar BN,di Perak dan KL sudah ada free wifi.. logikla seluruh negara free,mcm mana nak cari makan syarikat telekomunikasi.. KDNK tu.. nak bayar kot mana? tol free pun dah free..

7- Batalkan FELDA PLANTATIONS Utk Faedah Generasi Ke-2 & 3.
batalkan utk bg pd cina n india masuk felda?? prof jeffrey d sach (penasihat ekonomi PBB) pun akui felda adalah tanah rancangan terbaik dlm sejarah dunia.. dr kais pagi makan pg,skrg income ribuan ringgit

8- 20 % Royalti Minyak Kepada Sabah & Sarawak
nk bg 20 %?? Kan guan eng ckp 70 biliion untung petronas nk bg kt isi rumah.. mana plak dapat duit untuk bagi negeri?? http:// www.malaysiakini.com/news/ 78650

9- Pulihkan Sistem Kehakiman
kalau kes 65 kali tangguh,35 kali bantahan,pulih diri sendiri lwahai Anwar.. DNA pun tak nak bagi.. Lagipun kan Anwar bebas. Hudud pun dh 18 tahun belum dilaksanakan di Kelantan..

10- Selesaikan Kemelut PATI & Kerakyatan Sabah.
kan sudah ada program 6P.. rakyat sabah jelas aman tanpa PR.. JPN berusaha gigih bantu rakyat sabah hingga PM tubuhkan RCI.

Read more: http://www.kerismalaya.com/2012/10/antara-10-sebab-tolak-pr.html#ixzz2LMI94uuc

No comments:

Post a Comment